-
Главная
-
Навiны
-
Аб праблемных пытаннях ужывання дыягнастычнай карты транспартнага сродку ў якасці міжнароднага сертыфіката тэхнічнага агляду
Аб праблемных пытаннях ужывання дыягнастычнай карты транспартнага сродку ў якасці міжнароднага сертыфіката тэхнічнага агляду
У адпаведнасці з пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 20.11.2023 № 791 "Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь" дыягнастычная карта транспартнага сродку вызначана ў якасці альтэрнатывы міжнароднаму сертыфікату тэхнічнага агляду. Разам з тым, мяркуем неабходным адзначыць, што дыягнастычная карта транспартнага сродку фарміруецца па выніках правядзення дзяржаўнага тэхнічнага агляду транспартных сродкаў. Дакументам, які ўжываецца дыягнастычнымі станцыямі ў рамках ацэнкі адпаведнасці тэхнічнага стану і канструкцыі, з'яўляецца тэхнічны рэгламент Мытнага саюза "Аб бяспецы колавых транспартных сродкаў" (ТР МС 018/2011), зацверджаны Рашэннем камісіі Мытнага саюза ад 09.12.2011 № 877. Нягледзячы на тое, што ў ім дэкларуецца тэза аб гарманізацыі тэхнічнага рэгламенту з патрабаваннямі Прадпісанняў ААН, якія прымаюцца на падставе Пагаднення аб прыняцці аднастайных умоў для перыядычных тэхнічных аглядаў колавых транспартных сродкаў і аб узаемным прызнанні такіх аглядаў, заключанага ў Вене 13 лістапада 1997 г. (далей - Пагадненне), фактычна існуе шэраг неадпаведнасцяў паміж патрабаваннямі да транспартных сродкаў, якія змяшчаюцца ў названых дакументах.
Тармазныя сістэмы.
Для легкавых аўтамабіляў, упершыню зарэгістраваных пасля 01.01.2012, удзельная тармазная сіла ў адпаведнасці з Пагадненнем павінна складаць не менш як 0,58 (не менш як 0,5 згодна з ТР МС 018/2011), а адносна грузавых аўтамабіляў – не менш як 0,5 , а ў адпаведнасці з Пагадненнем (не менш за 0,45 згодна з ТР МС 018/2011). У стаўленні паказчыка ўстойлівасці транспартнага сродку пры тармажэнні Пагадненне ўсталёўвае розныя паказчыкі для колаў кіроўных восяў і колаў іншых восяў (тармазны высілак на любым коле павінна быць не меней 70% максімальнага высілка на іншым коле той жа восі і не меней 50% у выпадку кіроўных восяў). У Рэспубліцы Беларусь гэты паказчык залежыць ад тыпу тармазнога механізма колаў адной восі (не больш за 20% для тармазнога механізма дыскавага тыпу і не больш за 25% тармазнога механізма барабаннага тыпу).
Экалагічныя паказчыкі.
Дымнасць дызельных рухавікоў аўтамабіляў класа Еўра 6 у адпаведнасці з Пагадненнем павінна складаць не больш як 0,7 м-1, а згодна з ТР МС 018/2011 - не больш як 1,5 м-1 (розніца больш як у два разы). У рамках Пагаднення пры праверцы таксічнасці адпрацаваных газаў утрыманне вуглевадародаў не кантралюецца. У Рэспубліцы Беларусь кантроль вуглевадародаў ажыццяўляецца для карбюратарных рухавікоў. У адпаведнасці з Пагадненнем колькасць аксіду вугляроду ў адносінах да транспартных сродкаў, якія адносяцца да класаў Еўра 5 і Еўра 6, не павінна перавышаць 0,3 працэнта на мінімальнай частаце вярчэння каленвала рухавіка і не больш як 0,2 працэнта. У Рэспубліцы Беларусь аналагічныя патрабаванні прад'яўляюцца ў тым ліку і да транспартных сродкаў экалагічных класаў 3 і 4.
Арганалептычны кантроль.
Вывучэнне наменклатуры патрабаванняў, што прад'яўляюцца да тэхнічнага стану асобных сістэм, груп кампанентаў транспартнага сродку паказвае, што агульная колькасць такіх патрабаванняў, выкладзеных у тэхнічным рэгламенце Мытнага саюза "Аб бяспецы колавых транспартных сродкаў" несупаставіма нізкая.
Напрыклад, у дачыненні да рулявога кіравання ТР МС 018 апісвае толькі 11 неадпаведнасцей, у сваю чаргу ў Пагадненні даецца апісанне каля 60 неадпаведнасцей па названай сістэме кіравання транспартнага сродку.
На нашу думку, прыняцце дыягнастычнай карты транспартнага сродку Рэспублікі Беларусь у якасці альтэрнатывы міжнароднаму сертыфікату тэхнічнага агляду можа пагоршыць становішча нацыянальнай сістэмы адзнакі адпаведнасці ў цэлым тым, што ў ёй прыводзяцца лікавыя значэнні вынікаў вымярэнняў паказчыкаў тармажэння і экалагічных паказчыкаў рухавіка транспартных сродкаў.
У аналагічных дакументах Расійскай Федэрацыі і Рэспублікі Казахстан лікавых значэнняў не прыводзіцца, а віды заключэння па асобных сістэмах, вузлах і кампанентах адзначаюцца прынятымі сімваламі.